(3.–5. tř.) Z housenky motýlem

(3.–5. tř.) Z housenky motýlem
Obsah přednášky: Období přechodu z dětství do dospívání - fyzické a psychické změny zdravý růst = správná strava, vznik a vývoj lidského jedince změny tělesné, hygiena, naše intimita, zvyšování bezpečnosti dětí změna vztahů s okolím -co je slušnost, vulgárnost samostatnost a zodpovědnost, kapesné Objednejte zde

Read more ...

(2.–5. tř.) Na světě nejsi sám

(2.–5. tř.) Na světě nejsi sám
Obsah přednášky: Pomoci dětem pochopit, že jejich život a život ostatních je jedinečný a že ho musíme chránit. Život znamená také neubližovat druhým a vzájemně si pomáhat. podpora individuality a zdravého sebevědomí žáků rodina, kamarádi, lidi kolem nás, svět, ve kterém žijeme příroda a ochrana životního prostředí čím se liší lidé kolem nás (vzhled, povaha)...

Read more ...

(5.–9. tř. a I.–II.) Učím se učit

(5.–9. tř. a I.–II.) Učím se učit
Obsah přednášky: Aby učení nebylo mučení. sebepoznání žáka (paměť a učení) učební styl (způsob přijímání a prezentace svých znalostí) chyby při učení (vnější a vnitřní podmínky), samostatnost v učení motivace, tréma a strach – vliv na učení 90 min. přednáška – inovativní vyučovací metody: brainstorming, myšlenkové mapy mnemotechnické pomůcky, POČAČO, Cornell systém psaní poznámek, OneNote, techniky...

Read more ...

(6. tř.) Dospívám aneb život plný změn

(6. tř.) Dospívám aneb život plný změn
Obsah přednášky: Zaměřeno na fyzické změny v dospívání. hormony, měním se v ženu, pubertaženské pohlavní ústrojí, menstruační cyklus, kalendář, poševní výtokzásady intimní hygieny, dámské hygienické potřebyzdravý životní styljak se líbitnáladovost, nejistota, zmatek, sebeovládánívztahy mezi vrstevníky Objednávejte zde

Read more ...

(5.–6. tř.) Adam a Eva aneb nejsme stejní

(5.–6. tř.) Adam a Eva aneb nejsme stejní
Obsah přednášky: Zaměřeno na fyzické změny v dospívání růst, puberta hormony měníme se v ženy a muže, reprodukční zdraví ženské, mužské pohlavní ústrojí, jeho funkce, (spermie x vajíčko) menstruace, dámské hygienické potřeby zásady intimní hygieny sexuální dozrávání zdravý životní styl, pozor na energetické nápoje, steroidy náladovost, nejistota, zmatek, sebeovládání vztahy mezi vrstevníky Objednávejte zde

Read more ...

(4.–5. tř.) Vymyšlená krása

(4.–5. tř.) Vymyšlená krása
Obsah přednášky: Poruchy příjmu potravy – příběh kamarádky Klementýny a Kačky s Kačkou není něco v pořádku, je nemocná???co k tomu Kačku vedlo… (Mentální Anorexie, Bulimie)výživová doporučeníco je zdravá strava a proč se stravovat zdravěs nástupem puberty dojde ke tvarování postavy, je to přirozenévše, co je na internetu, nemusí být také pravda (úpravy fotografií…) Objednávejte zde

Read more ...

(4.–5. tř.) Jsi online I.

(4.–5. tř.) Jsi online I.
Obsah přednášky: Probrat s dětmi rizika: internetu, sociálních sítí s ohledem a vlivem na jejich zdraví. výhody x nevýhody nových technologií s ohledem na vývoj dítěte a jeho zkušenostiztráta verbální komunikace mezi vrstevníkyvznik návyku = závislostizdravotní rizika v souvislosti s nadměrným používáním informační techniky(bolesti hlavy bolesti očí záněty uší bolesti zad a zápěstí obezita a nesprávné...

Read more ...

(5.–9. tř. a I.–IV.) Nestresuj se stresem

(5.–9. tř. a I.–IV.) Nestresuj se stresem
Obsah přednášky: Stres teenagerů je jiný než u dospělých. co je stres a jak na něj reagujeme různé stresové spouštěče – neúspěch, nespokojenost se svým tělem, škola (zkoušky) důsledky (signály) stresu – zlozvyky, nespavost, sebepoškozování měnící se vztahy mezi vrstevníky, rodinné problémy a jejich důsledky:zlozvyky, nespavost, sebepoškozování jak se s ním vypořádat, jak uvolnit napětí...

Read more ...

(6. tř.) Na startu mužnosti

(6. tř.) Na startu mužnosti
Obsah přednášky: Zaměřeno na fyzické změny v dospívání. hormony, růst, měním se v muže, pubertamužské pohlavní ústrojí, jeho funkcezásady intimní hygieny, sexuální dozrávání pojmy: noční poluce, erekce, masturbace, sexuální fantaziezdravý životní styl, pozor na energetické nápoje, steroidyjak se líbitnáladovost, nejistota, zmatek, sebeovládánívztahy mezi vrstevníky Objednejte zde

Read more ...

(6.–7. tř.) Na startu mužnosti II.

(6.–7. tř.) Na startu mužnosti II.
Obsah přednášky: Zaměřeno na fyzické změny v dospívání. naučit se znát své tělo a pečovat o nějpreventivní prohlídkychápat biologii reprodukce a sexualitunaučit se vyjadřovat své pocitynavazovat přátelství a vztahy, vztahy kluci x holkysnaha o dosažení fyzické a psychické spokojenostidbát o svoji bezpečnostrozvíjet své sebevědomí Objednávejte zde

Read more ...

(8.–9. tř. a I.–II.) ŽENA jako symbol života

(8.–9. tř. a I.–II.) ŽENA jako symbol života
Obsah přednášky: Zdravý vztah ke své ženskosti. (ne) fungující menstruace, cyklus – kdo poradí? – gynekolog (výběr lékaře, průběh vyšetření)intimní hygiena, hygienické prostředkyonkologická prevence rakoviny děložního čípku, karcinomu prsu (samo vyšetření)reprodukční a sexuální zdravíantikoncepce – plusy i mínusybýt sama sebou, sebeúcta, sebedůvěra, sebeovládánípohlavně přenosné choroby Objednávejte zde

Read more ...

(8.–9. tř. a I.–II.) Cesta k MUŽnosti

(8.–9. tř. a I.–II.) Cesta k MUŽnosti
Obsah přednášky: Zdravý vztah ke své mužnosti. vliv zdravého životního stylu na reprodukční zdraví urologická prohlídkaprevence rakoviny varlat, technika samovyšetřováníprevence prostatyúrazy urogenitálního systémuintimní a sexuální hygiena, intimní hygienické prostředkybiopsychosociální aspekty dospívání mužů Objednávejte zde

Read more ...

(8.–9. TŘ. A I.–II.) Holky z Venuše, kluci z Marsu

(8.–9. TŘ. A I.–II.) Holky z Venuše, kluci z Marsu
Obsah přednášky: Adolescence – krůček k dospělosti, rozdílný svět žena a mužů reprodukce a reprodukční systém obou pohlaví, rozdílyprevence – urologická prevence (rakovina varlat), gynekologická (rakovina prsu a děložního čípku – HPV virus), samovyšetření varlat a prsuzdravě žít = myslet na budoucnost, rizikový životní stylfyzické, psychické a vztahové rozdíly mezi mužem a ženouodpovědné sexuální chování, sexuální...

Read more ...

(8.–9. TŘ. A I.–IV.) Tak „TO“ nechceš

(8.–9. TŘ. A I.–IV.) Tak „TO“ nechceš
Obsah přednášky: Pohlavní zralost - co to znamená, příčiny předčasného zahájení sex. života. pohlavní zralost - co to znamenározdílnost ženské/mužské sexuality, sex. obtěžování, sex není za "odměnu"co je sex. zneužití, prevenceco je znásilnění, jeho příčiny a co dělat v případě, že proběhnebezpečné randepornografie - realita/fikce/závislostpříčiny, a důsledky předčasného těhotenství a popř .porodukde hledat pomoc v...

Read more ...

(6.–7. TŘ.) Já a moje JÁ I.

(6.–7. TŘ.) Já a moje JÁ I.
Obsah přednášky: Kdo jsem já? Pohled na sebe, na svět a lidi kolem nás. Rozvoj psychiky, sociální změny. vývoj osobnosti se zaměřením na psychické milníky dospívání - moje sebevědomí, sebeúcta, sebeovládání, očekávání/rozčarovánísvět kolem mě – tolerance k okolí vztah k rodičům – proč to někdy nefunguje? – absence komunikace, konflikt zájmů…vztah k vrstevníkům – první...

Read more ...

(8.–9. TŘ.) Já a moje JÁ II.

(8.–9. TŘ.) Já a moje JÁ II.
Obsah přednášky: kdo jsou druzí? (morálka – rozvoj hodnot)vztahy okolí, ve kterém se nacházím, a jejich vlivmůj vztah k sobě (autoagresivní chování)můj vztah s rodiči, učiteli… jak vycházet s rodiči, hledání svobody, pravidlamůj vztah (nejen) k životnímu prostředí (pokoj, dům, krajina…)přátelé a jejich vliv, rizika, sexuální rozhodovánífinanční zodpovědnost, environmentální výchova Objednávejte zde

Read more ...

(6.–9. TŘ.) Jsi online II.

(6.–9. TŘ.) Jsi online II.
Obsah přednášky: Plusy a minusy online světa. plusy a mínusy online světa, vliv na verbální komunikaci, vztahy lidí možná zdravotní rizika „online života“ lze věřit internetu (informační zdroje – kdo může publikovat na internetu) influenceři vztahy versus důvěra co se nesmí test závislosti na internetu Objednávejte zde

Read more ...

(6.–9. TŘ. A I.–II.) Pohled do zrcadla aneb jak se vidím JÁ

(6.–9. TŘ. A I.–II.) Pohled do zrcadla aneb jak se vidím JÁ
Obsah přednášky: Poruchy příjmu potravy – mentální anorexie, bulimie, co je zdravá strava, výživová doporučení. mentální anorexie, Bulimie, Ortorexia, Drunkorexia, Adonis komplex, nové typy poruch příjmu potravy, vliv médií a módních trendů na vznik a průběh onemocněníspouštěče – média, kamarádi (šikana), rodinné vztahy…příznaky – jako okolí může a dokáže rozpoznat onemocněníprognóza, léčba a zdravotní důsledkyco...

Read more ...

(6.–9. TŘ. A I.–II.) Bát se, či nebát se…?

(6.–9. TŘ. A I.–II.) Bát se, či nebát se…?
Obsah přednášky: Rizikové faktory vzniku závislostí v období dospívání, látková a nelátková závislost (nové formy závislostí). rizikové faktory v období dospívání a jejich vliv na zdraví trestně-právní rovina látkové závislosti (nikotin, kofein, alkohol, konopí, nebezpečné rostliny, tvrdé drogy...) netolismus - závislost na virtuálních drogách závislost na jídle a hladovění test závislosti jak nezačít a jak...

Read more ...

(8.–9. tř. a I.–IV.) Láska bez rizika – HIV/AIDS

(8.–9. tř. a I.–IV.) Láska bez rizika – HIV/AIDS
Obsah přednášky: HIV-AIDS vznik a průběh onemocnění, způsob přenosu. vznik a průběh onemocnění, jeho příznakyrizikové faktory a chování, způsob přenosu HIV virukdy a kam na testy, kde hledat pomoc situace v ČR a ve světě, příběhy HIV pozitivníchHIV a sexuální orientace, kvízúroveň zdravotního uvědomění / znalosti, postoje… / Objednávejte zde

Read more ...

(I.–IV. r.) A svět se točí dál…

(I.–IV. r.) A svět se točí dál…
Obsah přednášky: Konflikty – co s nimi, jsou hádky nevyhnutelné? dozrávání v dospělého – mění se i rodičepravidla, sebeúcta, jak na rodiče, právo, svoboda aneb kdo je dospělý… samostatné myšlení a rozhodování, finanční a citová nezávislostvytváření vztahůdvouhodinovka: co je konflikt, motivy konfliktů a jejich pozitivitadůvody konfliktů, hádekjak poznám manipulaci, ukázka technik řešení modelových situací (konfliktů)...

Read more ...

(III.–IV. r.) Hledám práci

(III.–IV. r.) Hledám práci
Obsah přednášky: Kdy začít hledat práci, brigádu, jak uspět na trhu práce. jak napsat životopis (CV)jaké máme možnosti, jaká pracovní pozice je pro mě, jak se připravit na pohovorzaměstnavatel vs. personální agentura, jaké otázky si připravitna co reagovat, jak komunikovat, co na sebe, jak se chovat – co říkat/neříkatpracovní úřad není ostuda – na co...

Read more ...

Jste online (pro rodiče a pedagogické pracovníky)

Obsah přednášky: společná diskuse o tom, jak a kde děti tráví svůj čas ve světě „online“, jaký vliv může mít virtuální svět na zdraví, vztahy a chování našich dětí/mládeže. Nové informační technologie a jejich vliv na dětispánek a soustředěníbolesti zad a zápěstíobezita a nesprávné jídelní návykybolesti hlavy, očí, záněty ušízhoršení školního prospěchu, narušení vztahůzvyšující nervozita...

Read more ...

Stres v práci učitele (pro rodiče a pedagogické pracovníky)

Obsah přednášky: projevy stresu v práci učitele, jak předcházet a zvládat zátěžové situace Stresdefinice, příčiny, projevyeustres a distresstres vs. relaxvyhoření (burnout)Prevence stresupředcházení a zvládání zátěžových situací metody a cvičení pro zvládnutí zátěžových situacízabezpečení psychohygieny formou sebereflexezlepšení vzájemných vztahůbudování pozitivního klimatu třídy

Read more ...

Dospívají nám (pro rodiče a pedagogické pracovníky)

Obsah přednášky: přiblížení tématiky a problematiky sexuální výchovy v rodinném prostředí a základní škole Úloha sexuální výchovy: sexuální výchova, není pouze „mluvení o sexu“úloha sexuální výchovykoncepce výchovy ke zdravému životnímu styluvliv moderních technologií na sexualitu dětí            kdy začít mluvit s dětmi/mládeží o sexuzásady v komunikaci při předávání informací, postojů a vzorů v intimní oblastijaké formy a...

Read more ...

Tak TO nechtějí (pro rodiče a pedagogické pracovníky)

Obsah přednášky: Úloha sexuální výchovy: Rozdílnost vnímání sexuality ženou a mužembezpečné randePsychická pohlavní zralostco je sexuální obtěžováníkde hledat pomocPříčiny a důsledkytěhotenství mladistvýchrizikových sexuálních aktivitPornografierealita x fikce, závislostpojem dětská pornografiePrevence, příčiny a trestně-právní aspekty sexuálního zneužití a znásilnění

Read more ...

Učím se učit (pro rodiče a pedagogické pracovníky)

Cílem přednášky pro rodiče „Učím se učit“ je pomoci rodičům, jak nejlépe využít temperamentu a inteligence jejich dětí při učení. Sebepoznání žáka (funkce mozku, paměť a učení) aby učení nebylo mučení, jak pro děti, tak i pro rodičestyl učenízpůsob přijímání a prezentace svých dovednostíchyby při učenívnitřní i vnější podmínky pro učeníInovativní metody učenímyšlenkové mapymnemotechnické pomůckymetoda...

Read more ...

Pohled do zrcadla, aneb jak se vidí ONI (pro rodiče a pedagogické pracovníky)

Obsah přednášky: Co je porucha Příjmu Potravy (PPP) anorexie, bulimiepříčiny, příznaky, důsledky, prognóza, léčbanovodobé PPP - bigorexie, drunkorexie, ortorexie, adonis komplexCo dělat při podezření na PPP ve Vašem okolíkde hledat pomocco znamená zdravě jístkrása vs. zdravívegetariánství a veganství pozitiva x negativa

Read more ...

A svět se točí dál… (pro rodiče a pedagogické pracovníky)

Obsah přednášky: jak komunikovat s puberťákem, co jsou konflikty, co s nimi, zda jsou hádky nevyhnutelné… Konfliktyco je konflikt motivy konfliktůpozitiva konfliktůPravidla komunikacesebeúctaprávo, svoboda, anebo kdo je dospělýjak poznám manipulaciukázka technik řešení modelových situací (konfliktů)Jak komunikovat s puberťákem  dospívání – období konfliktů rodičovská autoritahranice a pravidlavzájemné neshody – láska a vztah přetrvávajívzájemné přizpůsobování se

Read more ...

(2.–5. tř.) Být FIT I.

(2.–5. tř.) Být FIT I.
Obsah přednášky:  motivace dětí ke zdravému životnímu stylu, pohybová aktivita, vliv na formovánízdravého sebevědomí, zlepšení paměti, koncentrace a kreativityrozvoj zodpovědnosti za zdraví (denní režim, spánek, stravování)vliv sportování na emoce dětí, podpora týmového chování a třídního klimatu Objednávejte zde

Read more ...

(6.–9. tř. a I.–II.) Být FIT II.

(6.–9. tř. a I.–II.) Být FIT II.
Obsah přednášky:  vytváření vztahu k pravidelné pohybové činnosti jako základu zdravého životního stylu, cirkadiální rytmus a spánekbenefity sportování v oblasti fyzického, emočního, mentálního a duševního zdraví, image těla (body shaming)prevence civilizačních onemocnění, zdravá životospráva, týmové chování, vliv sportování na učení Objednávejte zde

Read more ...

(7. tř.) Dospívám aneb život plný změn

(7. tř.) Dospívám aneb život plný změn
Obsah přednášky: Zaměřeno na fyzické změny v dospívání. hormony, měním se v ženu, pubertaženské pohlavní ústrojí, menstruační cyklus, kalendář, poševní výtokzásady intimní hygieny, dámské hygienické potřebyzdravý životní styljak se líbitnáladovost, nejistota, zmatek, sebeovládánívztahy mezi vrstevníky Objednávejte zde

Read more ...

(7. tř.) Na startu mužnosti

(7. tř.) Na startu mužnosti
Obsah přednášky: Zaměřeno na fyzické změny v dospívání. hormony, růst, měním se v muže, pubertamužské pohlavní ústrojí, jeho funkcezásady intimní hygieny, sexuální dozrávání pojmy: noční poluce, erekce, masturbace, sexuální fantaziezdravý životní styl, pozor na energetické nápoje, steroidyjak se líbitnáladovost, nejistota, zmatek, sebeovládánívztahy mezi vrstevníky Objednejte zde

Read more ...

(8.–9. tř. a I.–IV.) Klíč ke vztahům

(8.–9. tř. a I.–IV.) Klíč ke vztahům
Obsah přednášky: budování a vnímání hodnot vzájemných vztahů, komunikace, přátelství, láska, partnerstvívysvětlení pojmů empatie, tolerance, kompromis, sebeláskakonflikty - jejich příčiny, typy, styly a možná řešení Objednávejte zde

Read more ...

(2.–5. tř.) Umění být šťastní I.

(2.–5. tř.) Umění být šťastní I.
Obsah přednášky: Osobnostní a sociální rozvoj - podpora duševního zdraví a zdravého sebevědomí. pomoc dětem rozpoznat své emoce a uvědomit si, k čemu slouží, průvodce světem výtvarného umění, grafické tvorby, barev, tance, zpěvu, knih, motivace k odvaze tvořit a vyjádřit uměním své myšlenky, pocity, názory Objednávejte zde

Read more ...

(6.–9. tř.) Umění být šťastní II.

(6.–9. tř.) Umění být šťastní II.
Poukazuje na faktory, které ovlivňují duševní stav člověka a učí děti základním psychohygienickým návykům. 

Read more ...